ISO 9001 – Sistem de management al calitatii

Cu peste 1 milion de organizatii certificate la nivel mondial, ISO 9001 reprezinta cel mai popular standard de sistem de management ce si-a demonstrat eficienta in cei peste 25 de ani de existenta.

Standardul ISO 9001 cuprinde cerinte referitoare la diverse procese desfasurate în cadrul organizatiei (proiectare, marketing, productie, furnizarea de servicii, desfacere, aprovizionare, tratarea neconformitatilor etc.).Prin implementarea si certificarea ISO 9001, organizatia demonstreaza orientarea catre calitate, si asigura clientii ca poate raspunde cerintelor acestora conform angajamentelor asumate.

Avantaje certificare ISO 9001

Standardul ISO 9001 a fost elaborat in vederea certificarii si ofera clientilor siguranta ca organizatia functioneaza in baza unui sistem de calitate recunoscut international si care este reprezentativ atat pentru calitatea produselor si serviciilor, cat si managementului organizatie respective, dovada o reprezinta numarul de tari care au adoptat acest standard si sutele de mii de firme care au obtinut certificare ISO 9001.

Faptul ca o societate a obtinut certificare ISO nu reprezinta simpla obtinere a unui certificat recunoscut international, ci reprezinta masura in care firma respectiva foloseste anumite practici de lucru, este constienta de obligatiile sale referitoare la scopul ei in sine, respecta cerintele clientilor si reprezinta, de fapt, o recomandare generala bazata pe procesele si performantele organizatiei.

Prin certificarea ISO 9001 organizatia demonstreaza ca:

  • principalul sau obiectiv este orientarea catre calitate,adica respectarea de catre produsul/ serviciul furnizat a tuturor cerintelor clientului
  • imbunatatirea continua a proceselor, competenta personalului, produselor, serviciilor
  • activitatea organizatiei este conforma cu cerintele standardelor europene si produsele acesteia respecta cerintele de calitate impuse